Sanal organizasyonların başlıca özelliklerini şu şekilde belirtmek mümkündür;
- Çeşitli organizasyonların sahip oldukları bilgi ve uzmanlıklardan ortak bir amaç doğrultsunda yararlanmak için, bunlar iletişim teknolojisiyle birbirlerine bağlanmışlardır.
- Sanal organizasyonlar uyum yeteneği yüksek bir organizasyondur. Yapısı ve çalışma tam itibariyle müşteri ihtiyaçlarına en kısa sürede cevap verecek tarzda çalışabilen bir organizasyondur.
- Sanal organizasyonlar cevap yeteneği yüksek olan bir organizasyondur. Yani, müşteri taleplerine cevap verme süresi kısa olan organizasyondur.
- Sanal organizasyonların başarısı, şebeke içinde yer alan birimlerin birbirlerine yüksek derecede güven durmalarına bağlıdır. Bu tür organizasyonlarda da kişiler arası ilişkiler, iletişim ve birbirini anlama önem kazanmaktadır.
- Sanal yapılarda örgütsel ünvanlar önemini kaybetmektedir. Hiyerarşik kademeyi ifade eden ünvanlar yerine sadece işin niteliğini ifade eden (üretim elemanı, pazarlama elemanı, ar-ge elemanı gibi) ünvanlar kullanılmaktadır. Sanal yapıda çalışanlar, projeden başka bir projeye geçen kişiler durumundadır. Her geçişte yeni bir ekip içine girmektedirler. Dolayısıyla kişilerin hiyerarşik düzeyleri değil, uzmanlıkları önem kazanmaktadır.
- İşletmeler sanallık arttıkça "içi boşalan" kuruluşlar haline gelmektedir. Buna göre işletmeler dış kaynaklardan yararlanma yoluna gittikçe, daha önce işletme içinde yapılan işler dışarıyla çıkarılmakta ve bu işler konularında uzman olan işletmelere gitmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder